ČTK to řekl Petr Utěkal z reklamní agentury Ledoborec. Kolik bude stát vstupenka do kina, které vychází z konceptu amerického kina drive in, zatím není jasné.
Kino s kapacitou čtyř stovek vozů bude otevřeno v říjnu, podle Utěkala zatím na jeden měsíc. Náklady nutné na zabezpečení netradičního promítání agentura zveřejnit nechce, nejsou prý "zas tak veliké". O návratnosti investice ale Utěkal pochybnost nemá.
"V tuto chvíli nejsem schopen odhadnout přesný časový úsek, ale určitě se bude jednat o měsíce," dodal. Agentura nyní "sonduje" u zákazníků, kolik by za promítání byli ochotni zaplatit. Na zkušenosti jiných autokin to pražské nestaví.
"Dle mých informací žádné v České republice není," vysvětlil Utěkal. Možný úspěch ale podle něj dokládá průzkum mezi zákazníky obchodního centra, kteří prý zájem o autokino projevili.
Na střeše Šestky už lidé sledovali přenosy fotbalových utkání na Euru 2008, podle Utěkala byla akce úspěšná. I to přesvědčilo agenturu o tom, že lidé mají zájem o netradiční setkání. Kino by mělo vysílat filmy pro širokou veřejnost, ve hře jsou také samostatná dětská představení.
"V současné době čekáme na seznam od distribučních společností, na základě kterého si vybereme," vysvětlil Utěkal.
Češi si už ale mohli autokina také vyzkoušet. Do autokina na Strahově, otevřeného v roce 1999, se jezdilo jen dvě sezony. Autokino v Čermné nad Orlicí na Rychnovsku je již třetí sezonu mimo provoz, obec však věří, že v budoucnu by mohlo opět promítat. Autokina jsou také součástí některých akcí jako je Zlínský festival. Úplně první autokino začalo hrát 6. června 1933 v americkém státě New Jersey a do války jich v USA byla stovka.
(podle ČTK, autor: T. Měrtlová)
(ilustrační foto)
Umožňují základní funkce webových stránek, jako je přihlášení uživatele a správa účtu. Webové stránky nelze bez nezbytně nutných souborů cookies správně používat.