Praha, 8. 1. 2014 – Pět let čekání Prahy 6 na zóny placeného státní je u konce. Hlavní město Praha dnes představilo novou koncepci zavádění zón a počítá se s tím, že Praha 6 bude v první pilotní fázi a zóny by měly začít v Praze 6 platit od druhé poloviny roku 2014. Bez zón hrozí dopravě v klidu v Praze 6 po otevření tunelu Blanka a metra A do Motola kolaps.
„Po jednání s náměstkem primátora Jiřím Nouzou byly připomínky Prahy 6 zohledněny, a rozhodnutí města proto vítáme. Jsme připraveni okamžitě začít aktualizovat náš projekt zón dle požadavků města a uděláme vše pro to, aby zóny byly na přelomu srpna a září 2014 zavedeny,“ řekl Jan Záruba, místostarosta Prahy 6 pro oblast dopravy.
Projekt zón placeného stání schválilo zastupitelstvo Prahy 6 už v prosinci 2008. Od té doby ale Praha 6 na jejich zavedení stále čekala. Doprava v klidu na Praze 6 v letošním roce je bez zón placeného stání pro vedení Prahy 6 naprosto nemyslitelná, stejně jako pro její občany. Radnice udělá maximum proto, aby zóny byly zavedeny.
Šestka by bez zón placeného stání byla jedním velkým parkovištěm, kam své automobily odkládají řidiči přijíždějící ze středních Čech nebo z ostatních městských částí – Praha 1, Praha 7 – kde za parkování musejí platit a v Praze 6 by parkovali zdarma a na úkor místních občanů.
Z průzkumu společnosti PPF Factum pořádaného v roce 2013 vyplývá, že přesně 57 % obyvatel Prahy 6 – tedy nadpoloviční většina – si přeje zavedení parkovacích zón v šesté městské části. Až 73 % obyvatel uvádí, že nejvíce potřeba jsou „modré“ a „smíšené“ zóny, nejméně potřebné jsou zelené zóny krátkodobého stání. Alarmující je přitom zjištění, že v žádné části Prahy 6 není současný systém parkování bez zón vnímán pozitivně a problémy s parkováním hlásí 83 % obyvatel.
Adam Halmoši
tiskový mluvčí ÚMČ Praha 6
tel. 602 167 143
www.praha6.cz