Kancelář architekta Úřadu městské části v minulém roce připravila pro občany nejen Prahy 6 anketu, která představila náměty možného doplnění areálu volného času Ladronka. Do ankety přispěli významnou většinou občané žijící v bezprostředním okolí Ladronky, což se také odrazilo ve výsledcích hlasování. Webové ankety se zúčastnilo 268 občanů. Závěry, které si radnice městské části na základě ankety vytvořila tak zohledňují většinové názory místních občanů. Priority Prahy 6 na Ladronce byly shrnuty do hesel BEZPEČNOST, OBNOVA a DOPLNĚNÍ.
Ladronka dnes slouží pěším, cyklistům a ve značné míře bruslařům. Původní rozsáhlá rekonstrukce parku (za 74 milionů korun) byla dokončena v roce 2004, v září 2005 bylo v opravené usedlosti otevřeno kulturně-společenské centrum. Výrazné změny doznal přilehlý park, ve kterém byl vybudován bruslařský asfaltový okruh délky 3,4 km. Areál se stal vyhledávaným místem pro bruslaře a jeho kapacita brzy přestávala stačit, Praha 6 proto začala uvažovat o jeho rozšíření. Projekt nazvaný Areál volného času Ladronka – II. a III. etapa byl realizován na přelomu let 2009 a 2010 a byl podpořen dotací Operačního programu Praha – Konkurenceschopnost Evropského fondu pro regionální rozvoj částkou 46,2 milionů korun (celkové náklady činily 69 milionů korun). Areál byl rozšířen směrem k Vypichu, přibylo přibližně 1,5 km in–line drah, oddělených od okolních silnic nově vysazenými stromy. Součástí projektu byla také výstavba bezbariérového podchodu pod rušnou Kukulovou ulicí, umožňující napojení na malý 300 metrový okruh u obchodního domu Kaufland na Vypichu. Mimo to byla u usedlosti zřízena hřiště – na plážový volejbal a pétanque – a také vyhlídka. Hlavní bruslařský okruh má nyní délku 4,23 km (to odpovídá jedné desetině maratonu).
Díky přívětivému vzhledu, pravidelné údržbě a široké škále možných aktivit se mezitím Ladronka stala velmi populární. Obavy z dalšího zvyšování kapacity se odrazily i ve výsledcích loňské ankety, do které přispěli především občané žijící v blízkosti parku. Jako hlavní problém byla označena snížená bezpečnost pohybu chodců a bruslařů v obousměrném úseku dráhy. Hlavní východiska pro budoucí záměry městské části jsou proto následující: nezvyšovat kapacitu areálu (vylepšit pouze konkrétní úseky a body), zjednosměrnit část I. etapy (stávající dráha), posílit hledisko bezpečnosti pohybu, dát možnost prostoru dětem a začátečníkům na bruslích (zvláštní okruh, příprava V. etapy), dovybavit areál kvalitními prvky městského mobiliáře.
Jako nejvhodnější trasa pro doplnění tras byla občany navržena „SEVERNÍ DLOUHÁ TRASA“ podél Tomanovy ulice. Občané doporučují zachování stávající pěší cesty, odděleně od dráhy pro in–line, a také omezit rozsah kácení keřů či případně stromů. Další varianty rozšíření, vesměs na úkor stávající zeleně, nebyly přijaty.
Návrh na zřízení dětského výukového plácku byl přijat většinou přispívajících, zmiňován byl dnešní malý okruh u Kauflandu, který plní tuto funkci již dnes, anebo prostor zchátralého hřiště u kurtů. Dětský výukový plácek by však mohl být zřízen ve východní části Ladronky, v místě dnešní otáčky pro bruslaře. Prostor pro výuku by byl oddělen od ostatního provozu, s doplněním o možnost posezení pro rodiče s dětmi. Idea rozšíření západního bruslařského okruhu pro rychlejší, tréninkový pohyb na bruslích byla odmítnuta.
Otázka doplnění mobiliáře a dalších městských prvků se setkala s velmi pozitivní odezvou. Nejžádanější jsou cvičební a posilovací prvky, odpadkové koše a lavičky. Dále byly přijaty návrhy na hřiště pro street workout, cvičební prvky (nejen) pro seniory, plocha pro odpočinkové hry. Zamítnuty byly městská vyhlídka, stojan s vybavením pro bruslaře a stromová stezka. Přispívající měli vyrovnané názory na lezeckou stěnu a na vymezenou plochu pro příležitostnou kopanou.
Hlasujícími byla často zmiňována nevyužívaná a zanedbaná lokalita u tenisových kurtů. Zde se dlouhodobě nabízí možnost vybudování zázemí pro návštěvníky parku, včetně herních ploch a prvků pro děti a jejich rodiče. Možnosti využití prostoru jsou však doposud blokovány nevyhovujícím nájemním vztahem, uzavřeným dnes již bývalými představiteli městské části Prahy 6.
Jako problém se jeví také omezený přístup veřejnosti na WC v budově usedlosti. Vybudování dostupného WC pro návštěvníky Ladronky je proto jednou z budoucích priorit.
Řešení nedostatku parkovacích míst je možné do budoucna řešit zkapacitněním plochy stání v Podbělohorské ul. (u křižovatky s ul. Kukulova). Využívání ulic kolem Tomanovy k příležitostnému parkování nepůjde zabránit, pokud zde nebude přikročeno např. k zavedení zóny placeného stání.
Anketa byla pro zástupce městské části zásadním zdrojem informací a postojů (nejen) místních občanů. Dalšími kroky bude tedy zvýšení bezpečnosti na Ladronce, rozšíření obnovy Ladronky a doplnění možností rekreačních aktivit v místě. V současné době je formulován záměr Prahy 6, zároveň s nezbytnou diskuzí radnice s občany.
Výsledky k ankety k nahlédnutí:
Výsledky ankety Ladronka [ PDF • 175kB ]