Možná vy sami nebo vaši přátelé či známí jste zažili alespoň jednou ten stresující okamžik, kdy v pátek večer s hrůzou zjišťujete, že máte propadlý pas. A na dovolenou jedete v sobotu ráno!! Co teď, když úřady jsou zavřené? Jednoduchá odpověď. Stačí být občanem Prahy 6!
Radnice zde totiž od 1. září spouští zcela novou službu spojenou s agendou osobních dokladů. Začnou fungovat totiž tzv. víkendové služby. Víkendovou službu bude mít vždy pracovník Odboru evidence obyvatel a osobních dokladů od konce pracovní doby v pátek do začátku pracovní doby v pondělí. Občan si tak bude moci vyzvednout hotový osobní doklad nebo v případě ztráty či odcizení nechat si vyhotovit rychlý pas (platnost na půl roku) nebo občanský průkaz se zkrácenou dobou platnosti (platnost měsíc) v podstatě kdykoliv. Bude stačit zavolat na mobilní telefonní čísla (cestovní doklady 725 463 335, občanské průkazy 725 463 336).
Platit to bude samozřejmě pouze pro občany Prahy 6 a bude se to týkat především naléhavých případů (důvodem může být např. vycestování do zahraničí apod.). K úspěšnému vyřízení dokladů během víkendové služby bude samozřejmě patřit i to, že žadatel musí mít připravené všechny související potřebné dokumenty (v tomto směru se vyřizování dokladů neliší od běžného režimu během pracovního týdne!)
Navíc na základě půlročního vyhodnocení statistických údajů vyřizovaných žádostí o občanský průkaz či cestovní doklad v mimoúřední době (úterý, čtvrtek, pátek) jsou od 1. srpna rozšířeny úřední hodiny na úseku evidence obyvatel a osobních dokladů následujícím způsobem:
pondělí a středa 8.00-18.00 hod.
úterý a čtvrtek 8.00-12.00 hod. a 13.00-14,30 hod
pátek 8.00-12.00 hod.