Městská část Praha 6 představuje novu podobu své vizuální komunikace. Prezentovat se bude stylem od studia ReDesign, které uspělo mezi 76 návrhy designérské soutěže pořádané odbornou organizací Czechdesign. U příležitosti uvedení nové vizuální identity také vznikl šestistupňový pivní speciál z produkce Pivovaru Bubeneč.
Svůj vizuální styl Praha 6 mění po sedmnácti letech, doposud se opíral jen o logo bez dalšího jednotného vizuálního projevu. Příprava nové komplexní vizuální identity, kterou má v náplni práce komunikační oddělení městské části, pak trvala déle než rok. „Chceme držet krok s dobou, proto jsme se spojili s odborníky z oblasti grafického designu a v otevřené soutěži hledali originální vizuální styl, který bude Prahu 6 věrně vystihovat. Na vítězném návrhu se porota shodla jednohlasně. Získali jsme ucelený systém vizuální komunikace, v němž se snoubí moderní elegance, důstojnost, ale i tradice. Věřím proto, že podpoří hrdost místních obyvatel na to, že jsou právě ze Šestky,“ říká Ondřej Kolář, starosta městské části Praha 6.
Výchozí ideou nové vizuální identity Prahy 6, za níž stojí studio ReDesign, je geometrické tvarosloví odvozené z historického znaku městské části. „Tento lineární ‚štít' se zaoblenými spodními rohy funguje jako základní stavební prvek pro celý systém. Ve své tvarové jednoduchosti se vztahuje k funkcionalistické estetice, která je pro Prahu 6 typická. Záměrně jsme však tento motiv nezatěžovali explicitními lokálními znaky, vsadili jsme spíše na odvozenou atmosféru místa, která může fungovat jako symbol lokálního patriotismu ve smyslu domovního znamení. Sděluje tedy: Zde žiju a jsem na to hrdý,“ vysvětluje Petr Krejzek ze studia ReDesign. Novou vizuální identitu Prahy 6 vytvořil společně s grafickou designérkou Kateřinou Šuterovou.
Při tvorbě vizuálního systému byl kladen důraz na jeho flexibilitu. Detail v podobě zaoblených spodních rohů je možné aplikovat jak do tištěných, tak digitálních nosičů. Plakáty, bannery nebo komunikace na sociálních sítích tak budou jasně viditelné a veřejnost je snadno pozná. Nově bude městská část vystupovat pod jednoduše identifikovatelnou zelenou barvou v originálním tónu, který evokuje přírodu a klid, ale zároveň do ní vkládá moderní živý akcent městské aktivity. Součástí stylu je pak i písmo „Grotesk Civil“ od české písmolijny Superior Type, které se vyznačuje snadnou čitelností i v malém měřítku a přispívá tak k harmonii celého návrhu.
„Praha 6 je velmi pestrá i skladbou svých obyvatel, žije zde i mnoho expatů. Je proto velice důležité, že je nový styl dobře čitelný a rozpoznatelný napříč všemi věkovými i sociálními skupinami. Cílem bylo najít styl, který bude moderní a otevřený světu. A to návrh od ReDesign splňuje,“ říká Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign, která pořádala designérskou soutěž na nový vizuální styl Prahy 6. Sešlo se v ní celkem 76 návrhů, ten vítězný od studia ReDesign porota soutěže ocenila jako velmi kompaktní, vyspělý a důstojný. Jako další přínos porota zmínila odkaz na kontinuitu značky hlavního města Prahy prostřednictvím dělení na sloupce.
Nový styl se postupně propíše do všech oficiálních komunikačních výstupů a celkové prezentace městské části. Vedle změn v on-line komunikaci půjde v první fázi o výměnu vizuálního stylu kancelářských tiskovin, zaměstnaneckých karet a brandingu radnice. V novém designu bude od listopadu vycházet Šestka, tištěné periodikum Prahy 6. „Kompletní výměnou projde portfolio propagačních předmětů. V této oblasti také měníme strategii poptávky a namísto kvantity klademe důraz na kvalitu. Chceme se zaměřit na nápaditý design, spolupráci s originálními českými a slovenskými tvůrci a trvalou udržitelnost v podobě omezení plastů či využití ekologicky šetrných materiálů,“ popisuje Jiří Hannich, mluvčí Prahy 6. Postupně doznají změn i venkovní vizuální nosiče: ať už jde o nové polepy na autech městské části či cedule na veřejných prostranstvích.
Pivo Prahy 6: „Lehká Šestka“
Jeden z grafických motivů v rámci nové vizuální identity se stal inspirací pro vytvoření piva Prahy 6. Městská část se proto spojila s Pivovarem Bubeneč, jehož sládek uvařil lehký šestistupňový pivní speciál, „Lehkou Šestku“. Obsahuje chmelovou směs „Pink Boots Hop Blend“, jež je spojena s mezinárodní nezávislou iniciativou na podporu žen v pivovarnictví. Nové pivo Prahy 6, které bude k dostání čepované přímo v Pivovaru Bubeneč, oslavuje novou vizuální identitu městské části a připomíná připojení Bubenče k Praze, od něhož letos uplynulo sto let.