Občané rozhodovali o lavičkách v Praze 6

Hotovo, vyhodnoceno. Obyvatelé Prahy 6 se prostřednictvím on-line ankety definitivně vyjádřili k zachování laviček na veřejných místech v městské části. Ve zvolených 64 lokalitách, kde si lidé přejí možnost sezení ponechat, Praha 6 nainstaluje vlastní lavičky, kterými tak nahradí ty původní s reklamní plochou.  

Hlavní foto

Rozhodování v on-line anketě, která probíhala přes Geoportál Prahy 6, se týkalo přibližně 160 laviček na 94 místech na území Šestky. Jde o lokality s reklamními lavičkami společnosti AD-Net, s níž Magistrát hlavního města Prahy ukončuje spolupráci.

„Jsem rád, že díky našemu geoportálu máme jasno. Ukázalo se, že jde o platformu mimořádně vhodnou pro občanskou participaci a zpětnou vazbu od těch, kteří na Šestce žijí a záleží jim na úpravě veřejného prostoru,“ přibližuje princip ankety Jakub Stárek, místostarosta Prahy 6 se zaměřením na územní rozvoj a veřejný prostor.  

Celkem 64 míst s lavičkami si hlasující v on-line anketě Prahy 6 přáli zachovat, na 24 místech by lidé raději lavičky odstranili. U šesti míst dopadlo hlasování nerozhodně. „Budeme se jimi ještě detailně zabývat. Přikláníme se však k tomu, že tyto lavičky, u nichž mezi občany nepanovala jasná shoda, nakonec na původních místech ponecháme,“ říká Jakub Stárek.  

Výsledky hlasování o jednotlivých lavičkách je možné najít přímo na Geoportálu Prahy 6. V sekci „Mobiliář“ stačí zaškrtnout zobrazení laviček AD-Net (k dispozici jsou samostatně lavičky k ponechání a lavičky k odstranění) a pak už jen kliknout na jedno z označených míst na mapě. 

„Nyní čekáme, až hlavní město v koordinaci se společností AD-Net zajistí kompletní odstranění všech reklamních laviček na území naší městské části. Zatím vypíšeme soutěž na dodavatele nových laviček, které ponesou oficiální pražský design,“ doplňuje Jakub Stárek.

Na snímku ukázka oficiálního městského mobiliáře, který zahrnuje nové lavičky. Zdroj fotografie: www.iprpraha.cz

Související články

Projekt byl zadán v roce 2022 na základě dohody investorů v území (provozovatelů) a městské části. Následně byla zadána studie, která měla za úkol zkoordinovat všechny záměry v území, zejména dopravního charakteru, navázat na studii hlavního města Baba 1932 a především nalézt dopravní řešení křižovatky Na Štáhlavce/ Matějská/ Šárecká, která byla dvakrát neúspěšně řešena v rámci projektu TSK – Rekonstrukce Šárecké ulice.

Celý článek26. 2. 2024