Ladronka není tréninková aréna rychlobruslařů

Radnice Prahy 6 zakáže v rekreačním areálu Ladronka rychlobruslení a jízdu v závěsu na in-line bruslích. Důvodem jsou četné stížnosti lidí a obavy o bezpečnost rekreačních jezdců a dětí. Na Ladronce vznikají mezi oběma skupinami konflikty, někteří rychlobruslaři občas používají i ostřejší výrazy.
Hlavní foto

Areál volného času Ladronka v Břevnově do dnešní podoby oblíbeného rekreačního areálu pro všechny Pražany zbudovala Městská část Praha 6 v letech 2002 – 2005 nákladem zhruba sto miliónů korun. Pro velkou pestrost rekreačního vyžití a k příhodným prostorovým možnostem si areál okamžitě získal oblibu mezi návštěvníky, od nejmladších až po seniory. Bohužel, poslední dobou zintenzivněly stížnosti na chování rychlobruslařů neboli zastánců tzv. speedskatingu.

Proto musela radnice Prahy 6 upravit stávající návštěvní řád areálu.
„Od začátku bylo však jasné, že záleží pouze na chování a ohleduplnosti samotných návštěvníků a jejich respektování návštěvního řádu, zda bude provoz a využití Ladronky zachováno i nadále ve vybudovaném rozsahu a kvalitě,“ zdůvodnil doplnění návštěvního řádu starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa a dodal: „Bohužel si rychlobruslaři neuvědomili, že areál, byť má inline dráhu, je určený i pro cyklisty, chodce, běžce, rodiče s dětmi či bruslaře amatéry, kteří se s tímto sportem teprve seznamují. Není a nikdy nebude tréninkovou arénou rychlobruslařů připravujících se na své závody.“

Stížnosti na tréninky rychlobruslařů, které na radnici zasílalo poslední dobou stále více rozzlobených občanů, nesouvisely pouze s trénováním na dráze. Bohužel často obsahovaly popis chování samotných rychlobruslařů vůči ostatním rekreačním bruslařům. Podle svědectví se jednalo o projevy hulvátství, arogance, ohrožování rychlou jízdou, dokonce i používání vulgárních slov. To byl nakonec důvod, proč s účinností od 27. dubna 2007 byl upraven návštěvní řád Ladronky tak, aby se podobné projevy v areálu neodehrávaly.

Nově tak v návštěvním řádu přibyly věty:
1/ Žádáme návštěvníky a uživatele areálu o vzájemnou ohleduplnost a toleranci, zejména při využívání in-line dráhy.

2/ Z důvodu bezpečnosti na dráze určené pro jízdní kola a in-line brusle NENÍ DOVOLENO:
- jízda v závěsu dvou i více osob
- speedskating
- pořádání soutěží nebo závodních akcí bez předchozího souhlasu Městské části Praha 6

To, že in-line dráha na Ladronce se skutečně stala tréninkovým centrem, dokazují i webové stránky Českého svazu kolečkového bruslení www.rychlobrusleni.cz/inline/, na kterých je dokonce publikován rozpis tréninků a Ladronka zde figuruje nejčastěji.

Paradoxně i na stránkách svazu kolečkového bruslení se připouští, že nejpočetnější skupinou bruslařů jsou rekreační bruslaři. A stejně tak se dráhy pro rychlobruslaře zde popisují jako speciální ovály s mírně klopenými zatáčkami. “Fakta v obou bodech jasně hovoří proti oficiálnímu trénování rychlobruslařských týmů na Ladronce. Ladronka je určená právě pro nejpočetnější skupinu – rekreační bruslaře a nikdy nebyla projektována jako závodní dráha,“ domnívá se starosta Chalupa.

Související články

Dnešní park Lázaro Cárdenase del Río má relativně bohatou historii. Vznikl jako součást zeleného pásu Dejvic a Bubenče, na základě regulační studie z 20. let 20. století. Posléze byla východní část tohoto pásu přejmenována na Náměstí Interbrigády a v 70. letech minulého století se stala jakýmsi „odkladištěm“ jinde neumístěných soch a pomníků. Byly zde umístěny sochy Simona Bolívara a Benita Juáreze. A možná právě jejich existence dala následně podnět HMP přejmenovat v roce 2000 tuto východní část parku na Park Lázaro Cárdenase del Río.

Celý článek15. 3. 2024