Dočekal: Praha 6 má slušný marketingový mix

Na Internet Advertising Conference proběhla přednáška na téma "Úspěšné vybudování značky prostřednictvím Internetu". Konzultant a publicista Daniel Dočekal, publikující také na specializovaném webu lupa.cz, uvedl na příkladu Prahy 6 vhodný marketingový mix i vhodné internetové aktivity.

Hlavní foto

Kromě celé řady zajímavých informací (prezentace ZDE) zaujala konzultanta Dočekala praxe Prahy 6, kterou vnímá jako jeden z příkladů aktivity veřejné správy. „Budování značky radnicí Prahy 6 - v tomto případě městské části Praha 6 – patří k těm lepším webům veřejné správy. Z dlouhodobého sledování těchto aktivit mohu Prahu 6 označit jako příklad aktivit, které to nepřehánějí. A co je hlavní, počítají s nutností dlouhodobého působení. A mají slušný marketingový mix," domnívá se Daniel Dočekal a dodává: „Jedno je důležité zopakovat - internet se mění. Tak jako se změnil marketingový mix, klesá význam bannerů, významné je SEO, textová reklama, nastupují sociální sítě, se mění internetoví uživatelé - postaral se o to sociální internet. A je vcelku jedno, jestli je to právě teď onen milovaný a proklínaný Facebook, tedy 450 milionů uživatelů celosvětově, 150 milionů v USA a 2.6 milionu v ČR. Takový potenciál nemůžete ignorovat."

„Úkolem samosprávy je pochopitelně i vytvářet dobré jméno svého území. Na dobrém jméně Prahy 6 se podílí její charakter, historie, aktivity, ale také média a internet je v tomto ohledu jedním z nejefektivnějších nástrojů. Je potěšující, že si snahy o vytváření dobrého jména lidé všímají a i pomocí podobných konferencí pomáhají šířit sdělení, že Praha 6 je prostě dobrá adresa," domnívá se starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

Praha 6 na konferenci Internet Advertising Conference

Podle Daniela Dočekala je Praha 6 jedním z příkladů aktivity státní správy na Internetu (i Facebooku) - poměrně pozitivní příklad, který je zaměřený na budování značky - v tomto případě pro městskou část Praha 6. Výsledky nejsou špatné a mohou posloužit jako dobrý příklad toho, co je možné a vhodné dělat. A případně i jak to dělat - z dlouhodobého sledování těchto aktivit mohu Prahu 6 označit jako příklad aktivit, které to nepřehánějí. A co je hlavní, počítají s nutností dlouhodobého působení. A mají slušný marketingový mix.

www.praha6.cz (co lidé sdílejí) patří k těm lepším webům státní správy - trpí sice trochu typickou snahou (a potřebou) ukázat všechno na jednom místě (tedy domovské stránce) a z hlediska webdesignu určitě nepatří k špičce, ale funguje to - zhruba 50 tisíc RU měsíčně není špatný výsledek. Dobře slouží i miniweby - Jak do školy, Jak do školky či Sněhová pohotovost. Web nabízí i posílání fotografií na web pomocí MMS, online videa z hlasování. A na Internetu nechybí ani webové stránky starosty - Tomáš Chalupa.

Facebook fan stránka - Praha 6 - má 2500 fanoušků a správně využívá i možnosti vytvářet další specializované stránky a skupiny. Farmářské trhy, Čarodějnice na Ladronce či TV 6. Starostu najdete i na Facebooku - Tomáš Chalupa. Co se obsahu fan stránky týče, je zde vidět snaha o využití Facebooku pro poskytování informací - atraktivním a užitečným způsobem. Praha 6 má i YouTube kanál - Praha 6.

(Daniel Dočekal, Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz)

Související články

Dnešní park Lázaro Cárdenase del Río má relativně bohatou historii. Vznikl jako součást zeleného pásu Dejvic a Bubenče, na základě regulační studie z 20. let 20. století. Posléze byla východní část tohoto pásu přejmenována na Náměstí Interbrigády a v 70. letech minulého století se stala jakýmsi „odkladištěm“ jinde neumístěných soch a pomníků. Byly zde umístěny sochy Simona Bolívara a Benita Juáreze. A možná právě jejich existence dala následně podnět HMP přejmenovat v roce 2000 tuto východní část parku na Park Lázaro Cárdenase del Río.

Celý článek15. 3. 2024