Do bubenečského parku přibudou nové cesty, fontána i pítko

Praha 6 na konci listopadu zahájila revitalizaci Parku Generála Lázaro Cardenase del Río v Bubenči. Hotovo bude v květnu příštího roku.

Hlavní foto

„Veřejností oblíbený park bude zkvalitněn upravenými parkovými cestami a zpevněnými plochami s novými povrchy. Novinkou budou velmi poptávané vodní prvky, které mu dodají na atraktivitě a budou mít pozitivní dopad na městské klima,“ říká starosta Prahy 6 Jakub Stárek.

Součástí připravované rehabilitace jsou lavičky, pítko, stojany na kola a odpadkové koše. Zpevněné plochy v aktuálně velmi neutěšeném stavu dostanou nový povrch, a právě do nich bude umístěna fontánka. Úpravy se týkají středové části tohoto veřejného prostoru, vymezeného chodníky v ulicích Ant. Čermáka, Terronská a Maďarská a pěší diagonální spojkou kolem pomníku Simóna Bolívara. Vzrostlá zeleň zůstane zcela nedotčena. Na revitalizaci parku by měla v příštím roce navázat rekonstrukce ulice Antonína Čermáka včetně přilehlých chodníků. „Tento projekt, který až do stavebního povolení připravila městská část, bude realizovat správcem komunikace, tedy Technickou správou komunikací,“ doplnil Jiří Lála, pověřený dohledem na významné investice.

Revitalizace parku byla v uplynulých letech zevrubně konzultována s veřejností během participačních procesů. Autorem projektu úpravy je architekt Luboš Pata z atelieru PATA & FRYDECKÝ architekti s.r.o. Pro účel stavby byla v řádně vyhodnoceném veřejném výběrovém řízení vybrána zkušená firma Gardenline s.r.o. z Litoměřic. Během stavby, jejíž kompletní dokončení se předpokládá během šesti měsíců, dojde k nutnému omezení pohybu především chodců, návštěvníků parku a také volného přístupu rodičů a dětí do ZŠ a MŠ Ant. Čermáka. Omezení pohybu veřejnosti oplocením stavby bude řešeno pouze v nutné míře, vždy podle aktuální potřeby stavby.

Související články

Projekt byl zadán v roce 2022 na základě dohody investorů v území (provozovatelů) a městské části. Následně byla zadána studie, která měla za úkol zkoordinovat všechny záměry v území, zejména dopravního charakteru, navázat na studii hlavního města Baba 1932 a především nalézt dopravní řešení křižovatky Na Štáhlavce/ Matějská/ Šárecká, která byla dvakrát neúspěšně řešena v rámci projektu TSK – Rekonstrukce Šárecké ulice.

Celý článek26. 2. 2024