Umožňují základní funkce webových stránek, jako je přihlášení uživatele a správa účtu. Webové stránky nelze bez nezbytně nutných souborů cookies správně používat.
Úmrtí – vydání prvopisu úmrtního listu
Kdy a kde řešit
Hlavní budova úřadu
Úřední hodiny
pondělí08:00 - 18:00
středa08:00 - 18:00
Kdo je vám k dispozici
Mgr. Eva Kuklíková DiS.
Matrikářka
Oddělení matrik
Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 601/23, kancelář č. 120
telefon: +420 220 189 754
e-mail: ekuklikova@praha6.cz
Petra Zezulová DiS.
Matrikářka
Oddělení matrik
Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 601/23, kancelář č. 120
telefon: +420 220 189 970
e-mail: pzezulova@praha6.cz
Úvodní slovo
Oznamovací povinnost matričního úřadu:
Matriční úřad je povinen při úmrtí státního občana České republiky, nebo cizího státního příslušníka, který měl na území České republiky povolen pobyt, zaslat oznámení o úmrtí:
okresnímu nebo obvodnímu soudu v místě trvalého bydliště zemřelého, který zařídí zahájení dědického řízení u příslušného notáře (notář písemně vyzve pozůstalého manžela, resp. partnera, nebo jinou oprávněnou osobu k dalšímu jednání),
České správě sociálního zabezpečení v Praze.
Údaj o úmrtí státního občana České republiky zavede matriční úřad do informačního systému evidence obyvatel. O úmrtí cizího státního příslušníka, který měl na území České republiky povolen pobyt, informuje Ředitelství služby cizinecké policie a zastupitelský úřad cizího státu.
Úvod
Vydání úmrtního listu (prvopis)
Matriční úřad Úřad městské části Praha 6 zapíše úmrtí osob, které zemřely v jejím správním obvodu Prahy 6, kterým jsou městské části: Praha 6, Suchdol, Nebušice, Přední Kopanina, Lysolaje.
Při úmrtí osoby obdrží matriční úřad od poskytovatele zdravotních služeb list o prohlídce zemřelého, na jehož základě zapíše zemřelou osobu do matriční knihy úmrtí a vystaví úmrtní list. Úmrtní list je vystaven do 30 dnů od obdržení listu o prohlídce zemřelého. Poskytovatel zdravotních služeb je povinen oznámit úmrtí matričnímu úřadu do 3 pracovních dnů od prohlídky těla zemřelého, popř. od provedení pitvy na listu o prohlídce zemřelého.
Pokud pohřební služba doručí i všechny předepsané doklady k vystavení úmrtního listu, je vystavený úmrtní list zaslán na adresu vypravitele pohřbu, a to doporučenou poštou do vlastních rukou. Úmrtní list lze převzít i osobně na Oddělení matrik Úřadu městské části Praha 6.
Dodatek
Informace k občanskému průkazu pozůstalého manžela/partnera:
Platnost občanského průkazu skončí uplynutím 45 dnů ode dne změny rodinného stavu (tzn., že pokud má občan uveden v občanském průkazu rodinný stav, skončí platnost takového průkazu uplynutím 45 dnů ode dne úmrtí manžela/manželky.)