Umožňují základní funkce webových stránek, jako je přihlášení uživatele a správa účtu. Webové stránky nelze bez nezbytně nutných souborů cookies správně používat.
Výroční zpráva za rok 2012
Citace ustanovení zákona:
§ 18
Výroční zpráva
(1) Každý povinný subjekt musí vždy do 1. března zveřejnit výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací podle tohoto zákona obsahující následující údaje:
a) počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
b) počet podaných odvolání proti rozhodnutí,
c) opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení,
d) výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence,
e) počet stížností podaných podle § 16a , důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení,
f) další informace vztahující se k uplatňování tohoto zákona.
(2) Pokud má povinný subjekt zvláštním zákonem uloženou povinnost předkládat veřejnou výroční zprávu obsahující informace o jeho činnosti, začleňuje údaje podle odstavce 1 do této výroční zprávy jako její samostatnou část s názvem "Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. , o svobodném přístupu k informacím".
Plnění:
§ 18 odst. 1 písm. a)
Úřad městské části eviduje za období od 01.01.2012 do 31.12.201 celkem 136 žádostí o informaci podaných nebo vyřizovaných ve smyslu shora uvedeného zákona - viz Příloha č. 1 k VZ za rok 2012 [ XLS • 138kB ] a
Příloha č. 2 k VZ za rok 2012 [ PDF • 70kB ]. V roce 2011 nebyly uzavřeny 2 podání a jejich vyřizování pokračovalo i v roce 2012.
Z tohoto počtu 138 evidovaných podání bylo:
- 95 žádostí vyřízeno poskytnutím informace
- 9 žádostí dál vyřizováno až po upřesnění
- 4 žádosti vyřízeny odkazem na web
- 5 žádostí vráceno z důvodu, že povinnému subjektu věcně nepřísluší
- 2 žádosti byly duplicitní
- 6 žádostí řešeno předpisem nákladů (v ostatních 5-ti případech náklady předepsány v průběhu následné korespondence)
- 16 žádostí zamítnuto zcela nebo z časti vydáním rozhodnutí (v ostatních 5-ti případech byla rozhodnutí vydána v průběhu následné korespondence)
- 1 podání bylo mělo formu stížnosti.
§ 18 odst. 1 písm. b)
Dále bylo ze strany žadatelů podáno celkem 13 odvolání, která byla vyřízena následovně:
- 1 odvolání nadřízeným orgánem potvrzeno a rozhodnutí povinného subjektu zrušeno
- 8 odvolání nadřízeným orgánem zamítnuto a potvrzen postup povinného subjektu
- 1 odvolání vráceno k novému projednání. Povinný subjekt vydal rozhodnutí o odmítnutí části žádosti. Žadatel podal nové odvolání, které bylo zamítnuto a potvrzen postup povinného subjektu
- 3 odvolání zatím bez vyjádření nadřízeného orgánu.
§ 18 odst. 1 písm. c)
V období od 01.01.2012 do 31.12.2012 byly Obvodním soudem pro Prahu 6 řešeny 2 žádosti. Příslušné opisy usnesení soudu ve věci výkonu rozhodnutí jsou uvedeny v příloze této zprávy.
Usnesení OS 34 E 87/2012 – 37 [ PDF • 46kB ]
Usnesení OS 38 E 95/2012 – 38 [ PDF • 44kB ]
Opis ostatních podstatných částí rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení není s ohledem na předmět usnesení k dispozici.
Usnesení MS 150/2013 – 54 [ PDF • 1213kB ]
Usnesení MS 84/2013 – 59 [ PDF • 60kB ]
§ 18 odst. 1 písm. d)
V období od 01.01.2012 do 31.12.2012 Úřad městské části neposkytl ani jednu výhradní licenci.
§ 18 odst. 1 písm. e)
V období od 01.01.2012 do 31.12.2012 bylo Úřadu městské části podáno 33 stížností podle ustanovení § 16a nebo bez odkazu. Tyto stížnosti byly vyřízeny následujícím způsobem:
- 1 stížnost vyřízena poskytnutím informace
- 8 stížností nadřízený orgán potvrdil a uložil povinnému subjektu zajistit nápravu ve smyslu stížnosti nebo rozhodnutí
- 7 stížností nadřízený orgán zamítl a potvrdil postup povinného subjektu.
Pozn.: V rámci jednoho podání bylo žadatelem uplatněno i několik stížností, o kterých nadřízený orgán rozhodl jedním rozhodnutím.
Stížnosti podané na vyřizování žádostí
S ohledem na značný objem dokumentů, který se týká předmětných stížností, je možné se s jejich obsahem seznámit na požádání u zpracovatele této zprávy.
§ 18 odst. 1 písm. f)
Další informace, které se týkají citovaného zákona, lze nalézt na internetových stránkách http://www.praha6.cz/informace106.html , http://www.praha6.cz/zivotnisituace.html a http://www.praha6.cz/dotazy.html
Žádosti zamítnuté rozhodnutím
S ohledem na značný objem dokumentů, který se týká předmětných rozhodnutí, je možné se s jejich obsahem seznámit na požádání u zpracovatele této zprávy.
Struktura žádostí a lhůty vyřízení: viz Příloha č. 1 k VZ za rok 2012 [ XLS • 138kB ]
V 11 případech byla předepsána, v souladu se schváleným sazebníkem, úhrada nákladů v celkové výši 29.352,- Kč s tím, že úhrada byla provedena pouze u jedné položky ve výši 810,- Kč.
§ 18 odst. 2
Úřad městské části nemá žádným zvláštním zákonem uloženou povinnost předkládat veřejnou výroční zprávu.
V Praze dne 13. února 2013
za Úřad městské části
Ing. Jan Holický, MBA
tajemník ÚMČ Praha 6