Počet havárií na vodovodní síti od ledna do dubna meziročně poklesl
Celkem 1 433 havárií na vodovodní síti řešily za první čtyři měsíce letošního roku Pražské vodovody a kanalizace. Ve srovnání se stejným obdobím roku minulého je to o téměř dvě stě mimořádných událostí méně. Havárií I. kategorie, při nichž je bez vody přes tisíc odběratelů či významné strategické objekty, bylo od ledna do dubna 14 oproti 37 haváriím ve shodném období roku loňského.
„Nejčastější příčinou havárií byla koroze materiálu, následovaná pohybem půdy a cizím zaviněním,“ informoval tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.
Nejvíce havárií se ve zmíněném období odehrálo v Praze 4 (318), v Praze 6 (222) a v Praze 10 (205). Průměrná doba přerušení dodávky na jednu havárii dosáhla 15 hodin a 8 minut. Na stokové síti PVK od ledna do dubna zaznamenaly 1 756 havárií, což je o pět set více než ve stejném období minulého roku.
O aktuálních haváriích se zákazníci dozvědí na webové stránce www.pvk.cz V reálném čase získají informace o vlivu na zásobování pitnou, o případném zajištění náhradního zásobování a předpokládaném čase ukončení opravy. Klienti si také mohou aktivovat službu SMS INFO, kdy bezplatně dostávají do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky www.pvk.cz, zákaznickou linku 800 111 112 či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10. Další možností je zaslat sms zprávu s textem VEOLIA na číslo 720 001 112, kdy bude operátor klienta kontaktovat a provede s ním rychlou a pohodlnou registraci služby SMS-INFO.