Letiště Václava Havla je mezi dopravci stále oblíbenější. V loňském roce odbavilo na 16 milionů cestujících. Dobrou zprávu pro letiště ale příliš pozitivně nevnímají okolní obce, které trpí hlukem z letového provozu. Členem sdružení PAR – Prague Airport Region je samozřejmě také MČ Praha 6, neboť na jejím území se letiště nachází.
„Snahy o omezení hluku z letadel diskutujeme s letištěm průběžně, v současnosti se jedná zejména o noční lety bez řádného slotu, tedy lety zcela mimo letový plán,“ říká Eva Smutná /TOP 09/, radní pro strategický rozvoj Prahy 6, kterou Rada městské části pověřila zastupováním ve sdružení PAR.
Sdružení PAR již v prosinci loňského roku jednalo s vedením ruzyňského letiště, které chce do roku 2021 snížit počet povolených nočních letů o 20 %, zákaz startů letadel bez řádného slotu v noční době, zvýšení penalizace za porušování hlukových limitů v této době a další opatření.
„V případě, že nebudou tato opatření dostatečně účinná, je letiště připraveno k dalším omezením nočního provozu až po úplné uzavření letiště pro noční provoz,“ říká předseda sdružení PAR a zároveň starosta Únětic Vladimír Vytiska.
Starostové, místostarostové a další zástupci z členských obcí a městských částí se možnostmi omezování negativních vlivů provozu letiště zabývají průběžně. Letiště sice každoročně vyhlašuje Nejtiššího dopravce, hluková zátěž celého regionu z provozu letecké dopravy však nezmizí jen tak, právě i kvůli stoupající oblibě letiště jak mezi dopravci, tak také pasažéry.
„Praha 6 ráda přispěje k snížení zátěže i proto, že naprostá většina pasažérů míří na letiště i z něj dopravní infrastrukturou naší městské části,“ dodává Eva Smutná.