Silniční okruh kolem Prahy, který zatím vzniká velmi pozvolna, je zase blíž svému dokončení. Výraznou úlevu nejen Jižní spojce a Barrandovu, ale i zbytku Prahy přineslo již dokončení propojení D1 a D5. Úlevou by nepochybně byl i tunel Blanka, kdyby již existovalo jeho napojení na kapacitní komunikace vnějšího okruhu, za jehož dostavbu vytrvale bojuje místostarostka Prahy 6 pro strategický rozvoj Eva Smutná /za TOP 09/.
Několikrát interpelovala radní hlavního města Petru Kolínskou /SZ/, naposledy minulý čtvrtek. A dnes slaví úspěch:
„Rada hlavního města dnes schválila zahájení řízení o stavební uzávěře staveb 518, 519 a 520, tedy severozápadní části okruhu. Jedná se o důležitý krok, neboť vytyčená trasa musí zůstat nezastavěná. Již zmíněná D5, resp. Rozvadovská spojka je toho jasným příkladem, protože na jejím konci vyrostly kanceláře a její pokračování teď bude velmi složité. Tomu je potřeba se se u takto strategické stavby vyhnout," říká Smutná.
Rada hlavního města zároveň uložila svému magistrátu realizovat všechny nezbytné kroky dle zákona o územním plánování a stavebního zákona. Paradoxem je, že Kolínská, která usnesení předložila, pro něj zároveň jako jediná nezvedla ruku. Přesto prošlo.
„Ostatní radní si evidentně oproti předvolebnímu alibismu Zelených uvědomují důležitost dostavby okruhu,“ uzavírá Eva Smutná.