Hlavní město Praha, prostřednictvím Technické správy komunikací hl m. Prahy (TSK), plánuje v příštím volebním období komplexní rekonstrukci Strahovského tunelu. Ten se začal budovat již v roce 1980 a dostavěn byl v roce 1997, kdy byl také otevřen. Vede ze Smíchova pod Strahovem a vyúsťuje na hranici čtvrtí Břevnov a Střešovice v Praze 6. Zde se napojuje na pokračování tunelu Blanka v mimoúrovňové křižovatce Malovanka.
„Praha 6 dlouhodobě požaduje po hlavním městě maximální překrytí mimoúrovňové křižovatky Malovanka, které by odlehčilo přetíženému území a hlavně místním obyvatelům. Zároveň s tím primárně požaduje urychlené zakrytí, dnes již nefunkčního protipožárního otvoru u severního portálu Strahovského tunelu. Tento náš požadavek musí být součástí zadávací dokumentace připravované rekonstrukce Strahovského tunelu. Považuji za zásadní pochybení, že se tak nestalo již při výstavbě TKB a jeho napojování na Strahovský tunel,“ uvedla místostarostka pro strategický rozvoj Eva Smutná (BEZPP za TOP 09), která se dopisem obrátila přímo na primátorku Adrianu Krnáčovu, jejího náměstka Petra Dolínka a ředitele TSK hl. m. Prahy.
Na způsob možného zakrytí protipožárního otvoru si nechala Praha 6 v minulosti zpracovat analýzu, jejímž výsledkem je pevné pochozí zakrytí se zelenou plochou. Tato zelená plocha by v místě nahradila slíbený park, který však ještě před svoji realizací musel ustoupit výstavbě multifunkčního operačního střediska při ulici Bělohorská.
V souvislosti s požadavkem na překrytí mimoúrovňové křižovatky Malovanka městská část spolupracuje s Českým vysokým učením technickým na přípravě workshopu, který je určen pro odbornou i laickou veřejnost. Účastníky budou zástupci hlavního města i pracovníci TSK, odborníci, architekti, urbanisté a také projektanti. Cílem workshopu je připravit materiál, který využije hlavní město a Technická správa komunikací při řešení překrytí křižovatky Malovanka, bez jakékoliv náhrady.