Praha 6 je v souvislosti s tzv. tunelbusy dlouhodobě označována jako žába na prameni při jejich zavádění, což je nepravdivý mýtus. Praha 6 se pouze brání proti vyústění tunelbusů na Vítězné náměstí, které je dlouhodobě přetížené. Dopravní situaci tam navíc ještě zhoršilo zprovoznění tunelového komplexu Blanka.
„Praha 6 se drží dlouhodobé koncepce vytěsnění autobusů a zavádění ekologičtějších a také tišších tramvají. Podporujeme zavedení tramvajové tratě do Suchdola nebo na Strahov. Součástí této koncepce je také vytěsnění autobusů z Vítězného náměstí,“ říká Ing. Arch. Eva Smutná (TOP 09), zástupkyně starosty pro strategický rozvoj.
Městská část Praha 6 nemá nic proti tomu, aby autobusy z Prahy 5 jezdily přes Hradčanskou. Logické by také bylo, kdyby spoje dále pokračovaly opět tunelem do Prahy 7 a 8. Tím by se zároveň vyřešilo obratiště, které se nyní uvažuje Na Špejcharu.
„Není pravda, že by centrum Prahy 6 bylo pouze Vítězné náměstí. Naopak je toto pomyslné centrum soustředěno mezi stanice metra Dejvickou a Hradčanskou a jejich širší okolí. Tvrzení, že by kvůli tomu lidé tunelbusy zastavující na Hradčanské nevyužívali, je proto účelový nesmysl,“ dodává Eva Smutná.
Ondřej Šrámek
tiskový mluvčí
tel.: 420 220 189 177
mobil: 420 777 057 551
e-mail: