K úředníkům radnice Prahy 6 se bude možné od září objednat mimo úřední hodiny pomocí internetu. Radnice v září spustila testovací provoz očekávaného Deníku úředníka. Návštěvu si tak zarezervujete od počítače z pohodlí domova.
„Říkáme tomu diář úředníka, i když to asi není úplně přesné. V podstatě jde o to, že občané budou mít dvě možnosti, jak vyřídit věci na radnici, pokud tak nemohou učinit jinak než osobně. Buď přijdou v úřední den (mimochodem jako první jsme zrušili polední pauzy, radnice je otevřena bez přestávek) tzv. bez objednání a riskují, že budou muset počkat než se vyřídí záležitost občana, který přišel před ním, a nebo si přes náš web či telefonní ústřednu zjistí, jaký má úředník program a přímo si nějaký termín vyberou a na ten se objednají. Nemusí přitom čekat na potvrzení a navíc neriskují, že přijdou zbytečně, kdyby nenadále došlo ke zrušení schůzky. Naši operátoři jim prostě zavolají či pošlou mail a rovnou dohodnou náhradní termín," vysvětluje nový přístup starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.
„Jde o další z plánovaných kroků, kterými se úřad snaží svým občanům zjednodušit komunikaci s úřadem," doplnil tajemník úřadu Václav Pátek. Podotýká, že i nadále se lidé mohou objednávat prostřednictvím call centra na čísle 220 189 111. Objednání přes internet je dalším vylepšením. „Postup vyžaduje pouze několik kliknutí, na která systém zájemce navede," říká tajemník.
Jak služba funguje?
Na internetových stránkách www.praha6.cz v odkazu kontakty a úřední hodiny lze najít ikonu s názvem Alokace času úředníka. Po rozkliknutí občan vyplní kontaktní údaje – jméno a email a vybere si požadovaný odbor a příslušného úředníka a zadá téma schůzky. Z nabízeného diáře si vybere čas, který mu vyhovuje a úředník ho ještě nemá rezervovaný. Na každou schůzku je k dispozici 15 minut. Po odeslání čeká na potvrzovací email, který se objeví během několika minut. Pokud dojde ke změnám v programu úředníka nebo například onemocní, obdrží tuto informaci opět prostřednictvím mailu. „Systém je nyní ve zkušebním provozu, uvidíme, jaký o něj bude zájem," dodal Pátek s tím, že systém ještě může mít tento měsíc technické výpadky. Očekává však, že se novinka mezi návštěvníky úřadu rychle ujme.
Radnice Prahy 6 v minulosti jako první zavedla možnost platby poplatků kartou či objednávkový systém pro občany. Jako první také pořídila tzv.mobilní radnici, která dnes zajíždí s agendou přímo za lidmi domů, za seniory či nemocnými spoluobčany. A tento měsíc spustila radnice zatím svůj poslední projekt, kdy občanský průkaz nebo pas si lidé mohou v případě nutnosti zařídit i o víkendu.
Telefonní čísla pro případné využití víkendové služby:
cestovní doklady 725 463 335
občanské průkazy 725 463 336