Rekonstrukce Bubenečského nádraží a tramvajová trať na Dědinu jsou nominované na Stavbu roku

Historická budova nádraží Bubeneč z roku 1850, která přestala sloužit železniční dopravě v roce 2014, prošla kompletní rekonstrukcí a byla přeměněna na moderní komunitní a kulturní centrum Stanice 6. Tento projekt, spojující citlivou obnovu s inovativním využitím, zachoval původní architektonický charakter stavby a zároveň přinesl nové funkce pro současné potřeby. Tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina byla slavnostně otevřena v říjnu loňského roku a pravidelný provoz byl zahájen následující den. Linky č. 20 a 26 nyní spojují sídliště Dědina s centrem města i dalšími částmi Prahy, jako je Malá Strana, Letná nebo Anděl.

Hlavní foto

Nominace na ocenění Stavba roku dopravní a technické infrastruktury potvrzuje výjimečný význam této proměny. Stanice 6 je dnes ukázkou harmonického spojení historie a moderních funkcí a slouží jako inspirace pro další podobné projekty.

Hlasovat můžete pro cenu veřejnosti v soutěži Stavba roku, a to až do 8. prosince zde: Stavba roku. Podpořte Stanici 6 a pomozte šířit povědomí o tomto unikátním projektu.

Rekonstrukce Bubenečského nádraží zahrnovala důkladné opravy exteriéru i interiéru budovy. Fasády byly obnoveny s ohledem na jejich historickou hodnotu a vnitřní prostory byly adaptovány pro moderní využití. V budově se nyní nachází kavárna, bistro a multifunkční prostory určené pro kulturní, sportovní a volnočasové aktivity. Důraz byl kladen na vytvoření příjemného zázemí pro místní obyvatele i návštěvníky.

Projekt, jehož náklady dosáhly desítek milionů korun, byl financován a koordinován městskou částí Praha 6, která budovu získala od hlavního města Prahy. Kromě revitalizace budovy samotné došlo také k úpravě okolních veřejných prostor, které byly začleněny do komunitního života.

Tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina je dlouhá přibližně 2,3 km a zahrnuje šest nových zastávek, včetně koncové smyčky Dědina, která poskytuje zázemí pro řidiče a novou měnírnu. Výstavba zahrnovala i ekologické prvky, jako je zatravnění kolejí a výsadba stromořadí. Trať byla navržena tak, aby zlepšila dostupnost rezidenčních oblastí a odlehčila dopravě na Evropské ulici.

Součástí projektu bylo rozšíření některých částí komunikací, například Vlastiny ulice, a vytvoření nových sdružených zastávek pro tramvaje a autobusy. Pro tuto stavbu můžete v soutěži Stavba roku hlasovat zde: Stavba roku

Fotogalerie

Související články

Veleslavínský zámeček a přilehlý park ožil. Městská část Praha 6 ho od června zpřístupnila Pražanům. Za téměř půl roku se zde uskutečnila řada akcí pro veřejnost a stal se vyhledávaným místem pro trávení volného času.

Celý článek 15. 11. 2024

Za účasti primátora hlavního města Prahy Bohuslava Svobody byl slavnostně otevřen pavilon Beseda Ořechovka na Macharově náměstí. Nová budova stojí na místě stavebních buněk, které zde sloužily dlouhá léta jako šatny. Jejich neuspokojivý vzhled vadil nejen místním, ale kazil celkový ráz této části Ořechovky. Proto se rozhodla radnice spolu s tenisovým klubem buňky odstranit a postavit na jejich místě plnohodnotné zázemí.


Celý článek 27. 9. 2024