Vyplujte do práce

Převozníci se svými bárkami dnešním dnem ovládli Vltavu. Pokud si chcete zkrátit cestu přes řeku, můžete využít jejich služeb. V Praze 6 jsou hned přívozy dva.

Hlavní foto

Připravte si však nějaký ten drobák nebo jízdenku na městskou hromadnou dopravu. Nechat se vzít na druhý břeh totiž něco stojí. "Na přívozu máme jak označovače na jízdenky, tak čtečku na Opencard. Lístky taky prodáváme," říká provozovatel pražských přívozů Zdeněk Bergman.

Pokud si myslíte, že přívoz není vhodná cesta do práce a je dobrý tak akorát na rodinné výlety, pak jste na omylu. "Čím dál více lidí jezdí přívozem do práce. Nejvíce jich zaznamenáváme na úseku mezi Podbabou a Podhořím. Loňský rok jsme tam převezli až 1 800 cestujících denně," vzpomíná Bergman.

Právě i díky zvyšujícímu zájmu Pražanů o lodní dopravu hlavní město navýšilo počet lodí, které tak budou jezdit v kratších intervalech. "Čím dál více lidí si uvědomuje, že jet přívozem není pouze romantika, ale v některých případech i úspora času," tvrdí Bergman. Ten dodává, že jedinou obavou převozníka je samotná hladina řeky. Když stoupne, převozník nesmí vyplout.

Převezou vás

P1: Dolní Sedlec - Zámky, severní okraj Prahy, slouží jako alternativa mostu z Bohnic na Suchdol
P2: Podbaba, spojuje vltavské břehy mezi vyústěním Šáreckého údolí a Podhořím, nejvytíženější
přívoz
P3: Lihovar - Dvorce - Žluté lázně
P4: Dětský ostrov - Národní divadlo - Hollar, v zimě nepojede
P5: Císařská louka - Jiráskovo náměstí, vytížený přívoz
P6: Modřany - Lahovičky, oblíbený přívoz cyklistů a inline bruslařů

(podle deníku Metro)

Související články

30. dubna skončilo hlasování v 5. ročníku projektu participativního rozpočtování Nápad pro Šestku. Během měsíce vyjádřilo svůj názor celkem 1 441 respondentů, o čtvrtinu více než v minulém ročníku. Hlasování bylo rozděleno do 2 kategorií – malé nápady a velké nápady.

Celý článek13. 5. 2024

Vedení Středočeského kraje se ohradilo proti návrhu Prahy 6, která plánuje ve spolupráci s hlavním městem, TSK, Ropidem a policií zavést opatření pro preferenci městské hromadné dopravy s cílem eliminovat dopravní zátěž, která vychází z nadměrné individuální automobilové dopravy přijíždějící ze Středočeského kraje.

Celý článek29. 4. 2024